Wachttijden aan de telefoon
.
De laatste weken nemen de wachttijden aan de telefoon enorm toe.
.
Dit wordt veroorzaakt door meerdere factoren
– Het toenemende aantal zorgvragen.
– Drukke spreekuren waardoor het noodzakelijk is om de klachten volledig uit te vragen aan de telefoon.
– Het inwerken van nieuwe medewerkers.
.
Wij begrijpen heel goed dat dit vervelend voor u is!
.
Daarom blijven wij zoeken naar oplossingen waarmee we de wachttijden aan de telefoon kunnen verminderen en u sneller toegang kunnen geven tot de benodigde zorg.
We hebben uw hulp daarbij echter nodig!
.
Maandagochtend is het grootste piek moment van de week.
Indien u belt voor een niet dringende vraag of klacht die kan wachten tot een later moment, dan willen we u vragen op een ander tijdstip of zelfs op een andere dag terug te bellen.
.
Het patiëntenportaal (Mijn Huisarts Online) biedt meerdere digitale oplossingen om uw zorgvragen te beantwoorden.
Via het patiëntenportaal kunt U online een afspraak maken bij beide huisartsen. Dit geldt ook voor bloedprikken.
Ook kunt u gemakkelijk een korte, niet dringende vraag, aan de huisarts of praktijkondersteuner stellen via het E-consult.
.
Let op! E-mail is niet geschikt voor privacy gevoelige informatie. We willen u daarom vragen deze niet te gebruiken tenzij de assistente u hier uitdrukkelijk om vraagt.
Recepten bestellen kan bij voorkeur ook via het patiëntenportaal of door ze in te spreken op de receptenlijn.
.
We vragen u dringend geen receptaanvragen of verzoeken om een afspraak in te plannen via e-mail of E-consult te sturen. Deze kunnen wij helaas niet in behandeling nemen.
.
Helpt u ons mee om de zorg voor iedereen toegankelijk te houden?
.
Hiervoor alvast onze hartelijk dank!
Team Medisch Centrum Lichtenberg
.